On-page analyse

De eerste stap was om te beslissen welke zoekwoorden belangrijk zijn voor de categoriepagina restaurant. Hiervoor is als eerst een lijst met mogelijke zoekwoorden opgesteld. Dit is een lijst van 22 specifieke woorden geworden. Deze 22 woorden liggen heel dicht bij de onderwerpen en hebben echt een goede connectie met De Uitwijk. Met behulp van Google Adwords is er een definitieve zoekterm en zijn er ondersteunende zoektermen voor de categoriepagina restaurant vastgesteld. Er is gekozen voor ‘pannenkoekenhuis de heen’ als definitieve zoekterm. Verder is gekozen voor de woorden met een groot zoekvolume en/of een lage of gemiddelde concurrentie. Nadat de zoekwoorden vastgesteld zijn, is de On Page analyse uitgevoerd. Hieruit zijn een aantal belangrijke dingen naar voren gekomen.

Teksten
De tekst op deze pagina is duidelijk geschreven, maar de bezoeker zal door het bericht dat het restaurant op dit moment in gesloten snel de pagina verlaten. Wellicht dit bericht rechts plaatsten. Gebruik van keywords zijn goed, waar mogelijk nog pannenkoekenhuis de heen toevoegen.

Keywords in paginanaam
De keywords in de paginanaam (navigatie) zijn niet goed verwerkt. Wanneer men de belangrijkste keywords verwerkt in de navigatiewoorden levert dit betere zoekresultaten op. Het woord Chalet-parc heeft bijvoorbeeld een zoekvolume van 0, terwijl Chaletpark een zoekvolume heeft van gemiddeld 390 per maand.

Keywords in de title tag
De title tag van de pagina is restaurant. Deze tag is te breed. Verander deze naar bijvoorbeeld Pannenkoekenhuis / Pannenkoekenboerderij De Uitwijk.

Keywords in de description tag
Er is een description tag aanwezig, deze heeft echter niets met het restaurant te maken. Verander de description tag zodanig dat de belangrijkste keywords verwerkt zijn. Mijn advies is om hier de zoekterm pannenkoekenhuis te benoemen, omdat het een veelgebruikte zoekterm is. Op de rest van de site adviseer ik om met pannenkoekenboerderij te werken.

Keywords in de URL
URL: www.pannenkoekenboerderijdeuitwijk.nl . De URL is goed, het ondersteunende zoekwoord pannenkoekenboerderij is verwerkt in de URL. Tevens ook de bedrijfsnaam.

Keywords in headings
H1 wordt op deze pagina niet gebruikt. Mijn advies is om H2 te vervangen door H1. Tevens wordt H3 verkeerd toegepast. Mijn advies is om H3 te verwijderen, en H2 toe te voegen aan de tussenkoppen.

Keywords in afbeeldingen
Er wordt geen gebruik gemaakt van keywords in afbeeldingen. Mijn advies is om de bestandsnaam van de afbeeldingen te wijzigen in een naam welke keywords van de hoofdpagina bevatten. Tevens is het van belang dat de alt-tekst bij de afbeelding wordt toegevoegd.

Overige gegevens
De snelheid van de website is in vergelijking met andere websites erg snel. De website is binnen 1,5 seconden volledig geladen.

De staan veel broken links op de website. In totaal werken 7 links niet, dit komt slordig over. Mijn advies is dan ook om de broken links te vervangen in werkende links, al niet verwijderen.

Wilt u de volledige on-page analyse inzien? Klik dan op lees verder.

Klik op de afbeelding voor een vergroting:

restaurant

 

 

Klik op de afbeelding voor een vergroting:

camping2

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s