On-page analyse

seo2De eerste stap was om te beslissen welke zoekwoorden belangrijk zijn voor de Categoriepagina camping. Hiervoor is als eerst een lijst met mogelijke zoekwoorden opgesteld. Dit is een lijst van 19 specifieke woorden geworden. Deze 19 woorden liggen heel dicht bij de onderwerpen en hebben echt een goede connectie met De Uitwijk. Met behulp van Google Adwords is er een definitieve zoekterm en zijn er ondersteunende zoektermen voor de categoriepagina camping vastgesteld. Er is gekozen voor ‘Camping De Uitwijk’ als definitieve zoekterm aangezien dit de naam van het bedrijf is en goed moet terugkomen op de categoriepagina camping. Verder is gekozen voor de woorden met een groot zoekvolume en/of een lage of gemiddelde concurrentie. Nadat de zoekwoorden vastgesteld zijn, is de On Page analyse uitgevoerd. Hieruit zijn een aantal belangrijke dingen naar voren gekomen.

Teksten
De tekst is duidelijk geschreven, maar taal technisch gezien kunnen er een aantal zaken verbeterd worden. Let op hoofdlettergebruik, zoals in de tekst van H1. Dit verbeterd niet de SEO, maar het geeft wel een netter beeld. Verander de title Camping in Camping De Uitwijk.

Keywords in paginanaam
De keywords in de paginanaam (navigatie) zijn niet goed verwerkt. Wanneer men de belangrijkste keywords verwerkt in de navigatiewoorden levert dit betere zoekresultaten op. Het woord Chalet-parc heeft bijvoorbeeld een zoekvolume van 0, terwijl Chaletpark een zoekvolume heeft van gemiddeld 390 per maand.

Keywords in de title tag
De title tag van de categoriepagina bestaan uit de zoekterm Camping. Deze zoekterm is te breed en zal veranderd moeten worden in Camping De Uitwijk. Hierdoor bestaat de title uit de belangrijkste zoekterm.

Keywords in de description tag
Er is geen description tag gebruikt in de website. Dit is duidelijk een gemiste kans, en ik raad aan om deze tag zo spoedig mogelijk toe te voegen. Uiteraard moet de tag de belangrijkste zoektermen bevatten.

Keywords in de URL
URL: www.de-uitwijk.nl/camping. De belangrijkste zoekterm staat niet in de URL. Voeg eventueel De Uitwijk toe aan de URL.

Keywords in headings
Op de website wordt er gebruik gemaakt van headings. Echter, er wordt meerdere keren gebruik gemaakt van H1. Mijn advies is dan ook om de 2e heading veranderd in H2. Tevens is het woord Hoofd Menu ingesteld als H3, advies is om dit te verwijderen. Gebruik H3 bijvoorbeeld bij de tussenkop Standaardplaatsen.

Keywords in afbeeldingen
Er wordt geen gebruik gemaakt van keywords in afbeeldingen. Mijn advies is om de bestandsnaam van de afbeeldingen te wijzigen in een naam welke keywords van de hoofdpagina bevatten. Tevens is het van belang dat de alt-tekst bij de afbeelding wordt toegevoegd.

Overige gegevens
De snelheid van de website is in vergelijking met andere websites erg snel. De website is binnen 1,5 seconden volledig geladen.

De staan veel broken links op de website. In totaal werken 7 links niet, dit komt slordig over. Mijn advies is dan ook om de broken links te vervangen in werkende links, al niet verwijderen.

Wilt u de volledige on-page analyse inzien? Klik dan op lees verder.

Klik op de afbeelding om deze te vergroten:

camping

Klik op de afbeelding om deze te vergroten:

camping2

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s