Twitter zakelijk

twitter-for-businessWat is Twitter ?

Twitter is een sociaal netwerk waarbij de gebruiker in 140 tekens verteld wat hij of zij leuk, interessant of zinvol vindt om te delen. Het is de bedoeling dat in een korte zin meerwaarde wordt gecreëerd, met andere woorden niet zomaar wat typen. Inmiddels zijn er ruim 1,5 miljard account geregistreerd bij Twitter.

Geschiedenis

Twitter is in maart 2006 opgericht door een bedrijf uit San Francisco. Twitter is begonnen als onderzoeksproject binnen het bedrijf, maar werd later van de hand gedaan. Door een aantal snelle verslaggevingen van onder meer rampen werd Twitter al snel populair. Veel bekende mensen gebruiken inmiddels Twitter.

Feiten

Hieronder staan een aantal interessante feiten over Twitter

  • Twitter heeft ruim 1,5 miljard gebruikers
  • Per dag worden er meer dan 400 miljoen Tweets verstuurd, dat zijn er 5700 per seconde.
  • 56% van de Tweets richting bedrijven worden genegeerd
  • 32% van alle internetgebruikers is actief op Twitter
  • Elke seconde worden er 11 nieuwe accounts aangemaakt

Doelgroep

De meeste gebruikers van Twitter zijn Mannen (55%). De meeste gebruikers zitten in de leeftijdscategorie van 18 tot 34 jaar met 45% van het totaal. Opvallend is dat er veel grootverdieners gebruik maken van Twitter.

Bereik

Twitter heeft een groot bereik. Ondernemers kunnen via diverse tools meten hoe hun tweet het heeft gedaan. Toch blijft het lastig het exacte bereik te meten.

Verdienmodel

Op dit moment verdient Twitter geld aan advertenties. Sinds halverwege 2013 test Twitter een nieuw verdienmodel; namelijk Lead Generation Cards. Hiermee kunnen marketeers lead binnen halen via tweets.

Zakelijke mogelijkheden

Twitter is de ideale manier om de naamsbekendheid van een bedrijf te verhogen. Daarnaast zijn er voldoende mogelijkheden om een merk of product te promoten middels betaalde of onbetaalde tweets. Ook zijn er mogelijkheden om via Twitter te adverteren.

Via Twitter is het mogelijk te lezen wat andere over een bedrijf te vertellen hebben. Zo kunnen klachten snel opgelost of ontdekt worden. Ook zijn concurrentie gemakkelijk te volgen.

Via Twitter is het mogelijk om extra leads naar de website te trekken.

 

Bron: http://twittermania.nl/2012/12/20-interessante-twitter-feiten-over-2012/
Bron: http://www.marketingfacts.nl/berichten/social-media-cijfers-augustus-2013-overzicht
Bron: http://www.marketingonline.nl/bericht/kies-je-online-medium-op-basis-van-cijfers-input-voor-je-marketingplan-ii
Bron: http://www.socialsjors.nl/2012/03/ontdek-je-twitter-bereik-met-tweetreach/
Bron: http://www.dutchcowboys.nl/twitter/22445
Bron: http://www.retailnews.nl/retailtech/rubrieken/marketing/social-media/4333/nieuw-verdienmodel-twitter.html
Bron: http://www.mauricevanwordragen.com/het-nieuwe-verdienmodel-van-twitter-voor-gebruikers/
Bron: http://www.twitterinfo.nl/twitterzakelijk.htm

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s