Instagram zakelijk

4134_instagram-for-business.jpg-628x267Wat is Instagram ?

Instagram is een mobiele app om foto’s en video’s uit te wisselen. Deze foto’s kunnen op verschillende sociale netwerken gedeeld worden, maar ook op Instagram zelf. Instagram levert vierkante foto’s, dit in tegensteling tot andere sociale netwerken.

Geschiedenis

Instagram is in maart 2010 gestart onder de naam Burbn. Eind 2010 waren er al ruim een miljoen gebruikers, en dit aantal bleef explosief groeien. Halverwege 2011 heeft Instagram al 5 miljoen gebruikers en groeit nog steeds explosief. In april 2012 werd Instagram overgenomen door Facebook voor 1 miljard dollar, niet slecht voor 1,5 jaar werken. Inmiddels heeft Instagram 130 miljoen actieve gebruikers per maand

Feiten

Hieronder staan een aantal interessante feiten over Instagram:

  • Instagram heeft 130 miljoen actieve gebruikers
  • Instagram werd in 2012 voor 1 miljard dollar overgenomen door Facebook
  • Dagelijks worden er 45 miljoen foto’s geüpload
  • Dagelijks worden er 1 miljard likes gegeven
  • In totaal staan er 1 miljard foto’s op Instagram
  • Op de introductiedag van videobewerking werden er 5 miljoen video’s geüpload.

Doelgroep

Instagram heeft op dit moment 150 miljoen actieve gebruikers welke maandelijks terug komen. Ongeveer 56% van de gebruikers is vrouwelijk. De grootste groep gebruikers is tussen de 18 en de 29 jaar. De kleinste groep gebruikers is ouder dan 40 jaar. Instagram is bijzonder populair onder de zogenoemde non-Hispenic bevolking.

Bereik

Instagram heeft een bereik van 130 miljoen gebruikers. Exacte Nederlandse cijfers zijn er niet, maar geschat wordt dat er ongeveer 1,3 miljoen Nederlanders een Instagram account hebben

Verdienmodel

Instagram verdient voornamelijk haar geld met advertenties. Verder verdient Instagram aan affiliate marketing, het verkopen van data, freemium, royalties en subscibers.

Zakelijke mogelijkheden

Momenteel wordt Instagram weinig ingezet door Nederlandse bedrijven. In Amerika wordt Instagram inmiddels vaak ingezet door bedrijven, en het is bewezen dat dit effectief is. Door middel van foto’s krijgt een bedrijf een beeld. Ook kunnen bedrijven interactie aangaan met gebruikers. Posts op Instagram kunnen op meerdere sociale netwerken worden gedeeld, dus het heeft een groot bereik.

 

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Instagram
Bron: http://www.zoekmachine-marketing-blog.com/17271/de-geschiedenis-van-instagram-infographic.html
Bron: http://www.sandervanderheide.nl/instagram-in-anderhalf-jaar-naar-1-miljard/
Bron: http://www.marketingfacts.nl/berichten/social-media-cijfers-augustus-2013-overzicht
Bron: http://www.marketingcharts.com/wp/online/user-demographic-highlights-from-5-major-and-growing-social-networks-38939/
Bron: http://www.marketingcharts.com/wp/online/the-demographics-of-instagram-and-snapchat-users-37745/
Bron: http://rcs.seerinteractive.com/money/
Bron: http://www.marconcepts.nl/social-media-blog/de-zakelijke-mogelijkheden-van-instagram/

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s