Personal Branding Instagram

Wat is Instagram ?

Instagram is een mobiele app om foto’s en video’s uit te wisselen. Deze foto’s kunnen op verschillende sociale netwerken gedeeld worden, maar ook op Instagram zelf. Instagram levert vierkante foto’s, dit in tegensteling tot andere sociale netwerken.

Geschiedenis

Instagram is in maart 2010 gestart onder de naam Burbn. Eind 2010 waren er al ruim een miljoen gebruikers, en dit aantal bleef explosief groeien. Halverwege 2011 heeft Instagram al 5 miljoen gebruikers en groeit nog steeds explosief. In april 2012 werd Instagram overgenomen door Facebook voor 1 miljard dollar, niet slecht voor 1,5 jaar werken. Inmiddels heeft Instagram 130 miljoen actieve gebruikers per maand

Feiten

Hieronder staan een aantal interessante feiten over Instagram:

  • Instagram heeft 130 miljoen actieve gebruikers
  • Instagram werd in 2012 voor 1 miljard dollar overgenomen door Facebook
  • Dagelijks worden er 45 miljoen foto’s geüpload
  • Dagelijks worden er 1 miljard likes gegeven
  • In totaal staan er 1 miljard foto’s op Instagram
  • Op de introductiedag van videobewerking werden er 5 miljoen video’s geüpload.

Doelgroep

Instagram heeft op dit moment 150 miljoen actieve gebruikers welke maandelijks terug komen. Ongeveer 56% van de gebruikers is vrouwelijk. De grootste groep gebruikers is tussen de 18 en de 29 jaar. De kleinste groep gebruikers is ouder dan 40 jaar. Instagram is bijzonder populair onder de zogenoemde non-Hispenic bevolking.

Personal Branding

Allereerst is het belangrijk om een professionele nickname te gebruiken. Dit komt professioneel over.

Met Instagram is het mogelijk om door middel van foto’s een beeld rondom jezelf te creëren. Neem de tijd om de beste foto’s te selecteren, kies de opvallendste en duidelijkste foto’s uit. Het is belangrijk om kwalitatief goede foto’s te delen, kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Voeg relevante tags toe aan de foto en stel een filter in, en post de foto vervolgens op Instagram. Ook het gebruik van GPS locaties toevoegen is aan te raden.

Wanneer je foto’s gaat delen op Instagram, zorg er dan voor dat de foto’s op meerdere sociale netwerken gepost worden. Deel ze op Facebook, Twitter of Tumblr voor een maximaal effect.

Door gebruik te maken van Instagram geef je mensen een kijkje in je leven. Het is dan ook de kans om je persoonlijke identiteit op een unieke manier aan de buitenwereld te laten zien. Probeer ook zo consistent mogelijk te werk te gaan.

Wanneer de foto’s gepost zijn is het tijd om de interactie aan te gaan met je netwerk. Door de interactie aan te gaan leer je mensen nog beter kennen, en zij jouw natuurlijk. Wanneer iemand een reactie plaats bij een foto, reageer dan zo snel mogelijk terug.

Het posten van foto’s op Instagram is een van de effectiefste manieren voor personal branding.

 

Bron: http://blog.about.me/2013/09/24/4-rules-to-build-your-personal-brand-on-instagram/
Bron: http://instagramers.com/destacados/10-ways-to-successfully-use-instagram-for-your-personal-brand-and-business/

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s