Personal Branding LinkedIn

Wat is LinkedIn ?

LinkedIn is het grootste sociale netwerk ter wereld. Op LinkedIn kunnen gebruikers een CV plaatsen, in contact komen met zakelijke relaties en onderdeel worden van groepen. Met andere woorden; jezelf en je bedrijf profileren binnen je zakelijke netwerk. Op dit moment zijn er 259 miljoen gebruikers geregistreerd, en dit aantal groeit nog steeds.

Geschiedenis

LinkedIn is actief sinds mei 2003. Het sociale netwerk is opgericht door Reid Hoffman, Allen Blue, Konstantin Guericke, Eric Ly, en Jean-Luc Vaillant. In 2006 waren er ongeveer 20 miljoen gebruikers, dit aantal is gegroeid tot 259 miljoen in 2013. Momenteel is LinkedIn beschikbaar in 200 landen in 20 talen.

Feiten

Hieronder staan een aantal interessante feiten over Yammer:

  • LinkedIn heeft 259 miljoen gebruikers
  • De omzet was in 2012 972 miljoen dollar
  • Er werken 4.800 mensen bij LinkedIn
  • In Nederland zijn er 6,7 miljoen gebruikers
  • Er zijn 110.000 Nederlandse bedrijfsprofielen
  • Er zijn 4.800 gesponsorde Nederlandse vacatures

Doelgroep

De doelgroep van LinkedIn zijn veelal hoger opgeleiden welke actief zijn in de zakelijke wereld.  Van alle Nederlandse gebruikers is 62% mannelijk. Ongeveer 30% is actief in de sector corporate, high tech of finance. 16% van de gebruikers geeft aan zelfstandig ondernemer te zijn. Ruim 40% van de gebruikers zijn tussen de 35 en de 40 jaar.

Personal Branding

De kracht van Twitter is de snelle communicatie. Waardevolle informatie kan via Twitter in een korte zin worden weergeven. Dit sociale netwerk is ideaal om intern en extern kortbondig en direct berichten te delen.

Twitter is een ideaal sociaal netwerk om op de hoogte te blijven van trends en ontwikkelingen binnen een vakgebied. De trends en ontwikkelingen kunnen duidelijk overgebracht worden aan de doelgroep. Je komt aan deze informatie door het volgen van collega’s of concurrenten. Ook jij hebt uiteraard de kans om jezelf te profileren op Twitter, je volgers lezen namelijk deze berichten. Bij Twitter gaat het niet alleen om het zenden, maar zeker ook om het ontvangen. Hiermee bedoel ik dat je de interactie aan moet gaan tussen mensen, zorg dat je een conversatie aangaat met je volgers.

Bij het maken van je profiel moet je op een aantal zaken letten. Zo moet je bijvoorbeeld keywords gebruiken in je samenvatting, werkomschrijving en in de headline. Beschrijf hier je sector, plaats en werkgevers. Zo wordt je op Twitter sneller gevonden.

Bij Twitter is het mogelijk om je aan te melden voor groepen. Zoek groepen op die binnen jouw interesses en werkgebied liggen en ga de conversatie aan!

 

Bron: http://theundercoverrecruiter.com/how-build-your-personal-brand-linkedin-21-useful-tips/
Bron: http://www.frankwatching.com/archive/2010/08/11/personal-branding-met-social-media/

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s